Op 3 oktober stond er een bloemen taart op de bestellijst. Alle bloemen en letters waren de dag van te voren uitgewerkt en lagen al netjes klaar.
Met 2 kleine kids wil je planning nog wel eens anders lopen dan je bedoeling is, en zo kwam ik dus in geplande tijd nood. De taart zou tussen half 9 en 9 afgehaald worden 's avonds, en de kids lagen om kwart voor acht pas op bed. Op dat moment moest de taart nog gevuld, afgesmeerd en bekleed worden. Tussen het afsmeren en bekleden zit een rusttijd, omdat de afgesmeerde laag dan eerst moet opstijven voor je de laag met marsepein of rolfondant er over heen kunt leggen.
De planning werd zo wel erg kort, en gezien het al kwart over acht was, in mijn beleving ook niet meer de moeite waard om de klant te bellen, of de taart iets later afgehaald kon worden. Zo veel als mogelijk was doorgewerkt (onder het opstijven, de marsepein door gekneed, en uitgerold) Om tien voor negen had ik de taart gereed. De klant was nog niet gearriveerd, dus heb ik nog even op staan ruimen. Om negen uur ging de telefoon, de klant was vergeten welke tijdsafspraak er was gemaakt, en vroeg wat we hadden afgesproken. Pfff... eigenlijk een hele opluchting! Doe maar rustig aan hoor, was mijn opmerking... ik had nog even de tijd om op m'n gemak goed op te ruimen en bij te komen van de spanning :)
De klant stond om ca. kwart over negen aan de deur, en vond de taart gelukkig helemaal geweldig en was op en top tevreden. Ze had haar dochtertje nog niet verteld wat voor soort gebak er zou zijn, en was helemaal blij met het vooruitzicht dat ze haar dochtertje met deze mooie taart kon verrassen.
En daar doe je het tenslotte allemaal voor :) Het blijde en vaak verraste gezicht van de klant!
Volgende opdracht: geboorte taart en ca. 20 grote roomsoezen
zondag 4 oktober 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten